Euro NCAP otkriva
0

FOTO / Deset najboljih inovacija za automobile

Sarajevo-x.com
Audi Side Assist
Među brojnim premijerama novih i konceptnih automobila na Paris Motor Showu institut za nezavisna istraživanja sigurnosti novih automobila Euro NCAP je predstavio svoje zanimljivo istraživanje, u okviru kojeg je nagradio deset najboljih i najnaprednijih tehničkih rješenja u automobilima, a koja prije svega unaprjeđuju aktivnu i pasivnu sigurnost.

Institut Euro NCAP u okviru vlastite inicijative pod nazivom Euro NCAP Advanced želi podstaći proizvođače automobila na što brži i kvalitetniji razvoj novih tehnologija koje će direktno poboljšati aktivnu i pasivnu sigurnost vožnje novih automobila.

Na ovogodišnjem sajmu automobila u Parizu Euro NCAP je nagradio deset najboljih inovacija i tehnologija koje su prema njihovom mišljenju vožnju učinile znatno sigurnijom i bezbrižnijom.

Iako su mnogi sistemi koje je Euro NCAP nagradio tek sada prisutni na tržištu već nekoliko godina, ovaj Institut nije želio da vrijednost tih tehnologija ostane neprimijećena, te da i tako žele podstaći ostale proizvođače da na sličan način unaprjeđuju svoje automobile. Ujedno, Euro NCAP Advanced se obavezao da će u budućnosti svoju pažnju usmjeriti isključivo na nove sisteme, koji do sada nisu bili poznati tržištu, te ih tako približiti krajnjem korisniku.

Ove godine je tako Audi nagrađen za svoj sistem "Side Assist", a koji vozaču pomaže tako što pomoću dva radara nadzire susjedne vozne trake te prilikom prestrojavanja upozorava vozača o eventualnom vozilu koje se nalazi u "mrtvom uglu" vozača.

BMW je nagrađen za tehnologiju "Assist Advanced eCall", a riječ je o sistemu automatskog poziva u slučaju nezogde. Za razliku od sličnih prethodnih rješenja novi eCall ima mogućnost predviđanja težine povreda putnika na osnovu niza podataka koje dobiva iz ostalih sistema automobila, te automatski poziva BMW-ov centar za pomoć na cesti.

Citroen i Peugeot su dobili po jednu nagradu za zajednički sistem koji slično kao i kod BMW-a u slučaju nezoge poziva najbliži centar za pomoć na cesti i obavještava ga o lokaciji nezogode. Ovaj sistem PSA grupacije prvenstveno šalje SMS poruku u centar za pomoć koja sadrži osnovne podatke o nezgodi, a naknadno uspostavlja i direktnu audio vezu putem koje putnici mogu direktno kuminicirati sa operaterom u centru.

Honda je također svrstana u nagrađeno društvo, i to zahvaljujući svom sklopu "Collision Mitigation Brake System" ili skraćeno CMBS. Ovaj sistem uz pomoć radarske tehnologije određuje udaljenost u odnosu na druge automobile, te kada predvidi mogućnost sudara prvenstveno upozorava vozača, a ako reakcija vozača izostane pokreće se proces automatskog zatezanja sigurnosnih pojaseva te naglog kočenja automobila.

Mercedes-Benz je nagrađen za dva svoja sistema, i to Pre-Safe i Pre-Safe Brake. Prvi sistem na osnovu ulaznih informacija o vožnji, tačnije u mogućim kritičnim situacijama, dodatno zateže sigurnosne pojaseve i namješta tijelo putnika u najsigurniji položaj u sjedištu. Također, ako prepozna dovoljno velik rizik od okretanja ili prevrtanja Pre-Safe automatski zatvara prozore i krovne otvore. Pre-Safe Brake sistem kao dodatni faktor sigurnosti uz pomoć radara detektuje udaljenost od drugih vozila i prepreka, te u krajnjem slučaju vrši automatsko zaustavljanje vozila.

Opel je nagrađen za sistem "Opel Eye", a u suštini je riječ o poznatom sistemu nadzora voznih traka, koji prilikom nekontrolisanog prelaska u drugu traku upozorava vozača da ostane u istoj traci. Volkswagen je također nagrađen za sistem Lane Assist, a ustvari je riječ o sistemu koji na vrlo sličnom principu upozorava vozača kao i Opel Eye, s tim da je Volkwagen ponudio i mogućnost da ovaj sistem laganim pokretima vrši blage korekcije upravljača i zadržava automobil u istoj voznoj traci.

Volvo kao predvodnik tehnologije za unaprijeđivanje sigurnosti u automobilima nije mogao biti izostavljen iz ovog društva nagrađenih proizvođača. Švedskom proizvođaču nagrada je pripala zahvaljujući "City Safety" sistemu, a koji ima mogućnost automatskog kočenja u slučaju kritičnih situacija, te ima prije svega namjenu da pomogne vozaču u izbjegavanju sudara u gradskom okruženju pri manjim brzinama, tačnije između 3,6 i 30 km/h.