U izboru britanskog Daily Maila
0

FOTO / Deset najboljih dizajna automobila u historiji

Sarajevo-x.com
10. Smart (1998.)
Britanski Daily Mail u saradnji sa svojim stručnjakom za automobile i dizajn Stephenom Bayleyjem odabrao je deset najboljih dizajna automobila u historiji.

10. Smart (1998. godina)

Uprkos svojim manama loše vozivosti, transmisije i nestabilnosti na cesti, svoje mjesto Smart je zaslužio zbog originalnosti i vizije kako bi budući gradski automobili trebali izgledati.

9. Citroen DS (1955. godina)

Neponovljiva kombinacija hrabrog dizajna i napredne tehnologije bile su dovoljne za mnoge da Citroen DS proglase najboljim ikada napravljenim automobilom. Italijanski skulptor Flaminio Bertoni zaslužan je za dizajn ovog automobila.

8. Fiat 500 (1957. godina)

Popularni Fićo zajedno sa skuterom Vespa simbol je obnove Italije. Zasigurno jedan od najmanjih četverosjeda ikada napravljen, dizajniran je da lako prolazi uskim italijanskim ulicama.

7. Jaguar E-Type (1961. godina)

Naslijednik Jaguara koji su domirali utrkama Le Mans u pedesetim godinama prošlog vijeka, E-type je sigurno najljepši i najuzbudljiviji automobil koji je otišao u serijsku proizvodnju. Ovaj automobil produkt je genija osnivača Jagura Sir Williama Lyonsa. E-type je prvi automobil koji je našao svoje mjesto u njujorškom Muzeju moderne umjetnosti.

6. Mercedes-Benz 300SL (1961. godina)

Dizajn 300SL uradili su Friedrich Gieger sa inžinjerima Karlom Wilfertom i Walterom Hackerom, u saradnji sa francuskim skupltorom Paulom Bracquom. Prepoznatljivo obilježje ovog prelijepog automobila su "krila" vrata zakačena na krov.

5. '49 Ford (1949. godina)

Ford je sa svojim modelom '49 moderni dizajn automobila približio američkom tržištu. Iako je bio tehnološki jednostavan automobil, komercijalno je bio revolucionaran. Dizajn ovog automobila rezultat je takmičenja koje je oraganizovao Ford, a pobjenički dizajn djelo je tima u kojem je radio George Walker, koji je kasnije postao glavni dizajner Forda.

4. Volkswagen Beetle (1938. godina)

Dizajn ovog automobila napravio je Ferdinad Porsche prema naredbi Adolfa Hitlera da se napravi narodni (njem. volk; narod) automobil. Iako je dizajniran 1936. proizvodnja nije počela sve do 1945. godine, britanske okupacione snage odbile su preuzeti postrojenja VW-a smatravši da ovaj automobil nema budućnosti.

3. Jeep (1941. godina)

Kada je vojska Sjedinjenih Američkih Država naručila novo vozilo za njene potrebe, rezultat je bio bezvremenski dizajn. Bivši general i predsjednik SAD-a Dwight Eisenhower kazao je da je pored transportnog aviona C-47 Dakota, Jeep najvažniji dio vojne opreme u Drugom svjetkom ratu.

2. Mini (1959. godina)

Nije najljepši, ali je nautjecajniji automobil ikada. Dizajner, Alec Issigonis, bio je opčinjen "pakiranjem", industrijskim terminom za efikasnost dizajna, što je rezultiralo dizajnom Minija. Zato jer je tako estetski i tahnološki radikalan, za tradicionalne britance bilo je nomoguće društveno kategorizirati ga, tako da je ostao prvi besklasni mali automobil.

1. Ford T (1908. godina)

Iako su Nijemci izmislili benzinski motor, Henry Ford je prvi shvatio društveni potencijal automobila. Ford je bio opsjednut učinkovitosću, njegove proizvodne linije bile su inspisane fabrikama mesnih proizvodaiz Chicaga. Njegova poznata izreka da "kupci mogu odabrati bilo koju boju samo ako je crna", nije bila zbog ograničavanja kupaca, nego da bi ograničila troškove proizvodnje, tih godina svježe ofarbane automobile sušilo je Sunce. Crna boja se brže sušila i tako se krajnja cijena snižavala. Već 1914. godine za proizvodnju Forda T trebale su 93 minute.