auto
0

BMW M6 - vrijedan čekanja

Sarajevo-X
Davne 1983. je predstavljen prvi BMW M serije 6, model M635Csi. Proizveden u maloj seriji, tada je spadao u najbrže automobile svog vremena. Sada 21-u godinu nakon toga, BMW na konkurente šalje novi M6.

Predhodnika su svi auto fanovi obožavali, ako ne zbog performansi onda zbog odličnog izgleda. Kod nove M6-ice se o izgledu i može raspravljati, no kada je riječ o mehanici, tu nema puno priče, novi M je pravo remek djelo tehnike.

Sve je podređeno izvrsnim pefrormansama, vanjski izgled je prilagođen, kao i unutrašnjost koja može primiti 4 putnika po koncepciji 2+2. Za odlične performanse M6-ice brine se 5.0l V10 motor, koji razvija snagu od 507 KS pri visokih 7750 o/min, a izrađen je od aluminijuma. Za prenos snage na podlogu zaduženi su 7 stepeni sekvencijalni mjenjač (SMG) i zadnji samoblokirajuči diferencijal, koji prema navodima iz BMW-a kod ovog modela ima blokiranje do 100%. Na težini se maksimalno štedilo, no ispod 1710 kg se nije moglo iči. Ako neko sumnja u štednju, dovoljno je napomenuti težinu V10 motora od samo 240 kg, krov izrađen od karbona, a felge od posebnog aluminijuma, tako jedna 19" felga teži samo 1.8 kg (par puta sam provjeravao ovu informaciju i tačna je).

Ovo već nabrojano omogućuje postizanje uzornih performansi, ubrzanje do stotke je 4.6 sekundi, a brzina je elektronski ograničena na 250 km/h (bez blokade bi razvijao preko 300 km/h). Da bi visoke performanse ostale uzor i u krivinama, brinu se vrhunski ovjes sa elektronski kontroliranim amortizerima (sa setovanjima Comfort, Normal i Sport), super osjećajnim upravljačem i gomilom elektronske podrške. Zahvaljujući tome, M6 u krivinama može ostvariti lateralno ubrzanje od 1G. Ako je potrebno naglo zaustavljanje, taj posao će odlično odraditi vrhunske kočnice, kojim treba samo 36 m sa 100 km/h, što odgovara kočionoj sili od 1.3G.

Unutrašnjost je luksuzna, a da bi vozač što više uživao u vožnji brinu se vrhunska sportska sjedišta i posebni M instrumenti gravirani do 330 km/h sa crvenim poljem obrtomjera koje počinje na 8250 o/min. No, vozač i ne mora skidati pogled na brzinomjer ako to ne želi, jer sve osnovne informacije kao brzina, obrtaji motora, stepen prenosa može pročitati na šajbi, gdje se podaci projektuju pomoću uređaja koji BMW zove "Head-up Display". Cijena M6-ice još nije poznata, no prve informacije kažu da će za M6 biti potrebno izdvojiti oko 120.000 Eura.

B.K.