auto
0

BIHAMK: Predstavljen novi model polaganja vozačkih ispita

FENA
Stručni odbor za implementaciju propisa iz oblasti vozačkih ispita BiH auto moto kluba (BiHAMK) predstavio je danas u Sarajevu model osposobljavanja kandidata za vozače i polaganja vozačkih ispita.

Prema riječima generalnog sekretara BiHAMK-a Elmedina Bajramovića, radi se o modelu koji se primjenjuje u nizu evropskih zemalja, a prihvatljiv je i za BiH, pri čemu se vodilo računa o ustroju zemlje i činjenici da je novi državni zakon o saobrćaju nadležnost u ovoj oblasti dao entitetima.

Jedna od novina u novom zakonu je i to što su neki važni segmenti, uključujući obuku vozača i instruktora, prešli na ministarstva obrazovanja, što je za njih potpuno nova oblast, kazao je sekretar Federalnog ministarstva nauke i obrazovanja Adnan Zeković.

On je, međutim, upozorio da iako je državni zakon o saobraćaju stupio na snagu 8. augusta, rad na 22 podzakonska akta, koji trebaju biti gotovi do februara naredne godine, ide sporo, uključujući četiri pravilnika koja se odnose na polaganje vozačkih ispita.

Predsjednik Stručnog odbora Romeo Zelenika je naglasio da broj saobraćajnih nezgoda direktno ovisi o znanju, vještinama i navikama vozača.

Adekvatnom edukacijom vozača, uključujući izjednačavanje propisa na nivou BiH, znatno bi se smanjio broj nesreća, kazao je Zelenika.

Postojeći sistem osposobljavanja vozača je potpuno izvan okvira modernih evropskih sistema, jer se nastavni program nije mijenjao posljednjih 15 godina, a u literaturi nedostaju adekvatni udžbenici za pripremu i osposobljavanje. Praktična nastava vožnje je tradicionalna i štura s nedovoljnim brojem pređenih kilometara, dok savremena teoretska nastava praktično ne postoji, naveo je Zelenika.

On je, međutim, kao najveći problem istaknuo neadekvatan nadzor nad radom autoškola i provođenjem vozačkih ispita.

Čitav ovaj proces trebao bi se realizirati pod okriljem ovlaštene stručne organizacije, a autoklubovi su jedini spremni preuzeti ovaj obiman posao, smatra Zelenika.

Naglasio je kako bi se uspostavljanjem ovakvog sistema izgradio specijalistički, stručni i jedinstveni sistem na cijelom prostoru Federacije.

Pojačao bi se i nadzor nad radom autoškola, te izbjegla nelojalna konkurencija koja obara cijenu i smanjuje kvalitet obuke. Iako se teško može očekivati potpuno iskorjenjivanje korupcije u ovoj oblasti, Zelenika je siguran da bi se korupcija po ovom modelu znatno smanjila

On je demanatirao tvrdnje da bi po novom modelu polaganje vozačkih ispita znatno poskupjelo, očekuje se najviše oko 10 posto, te da bi obuka trajala čak do šest mjeseci.

Na kraju je sekretar Ministarstva za obrazovanje i nauku Adnan Zeković kazao da će ovo ministarstvo implementirati novi zakon o saobraćaju u saradnji s BiHAMK-om, a da će konačna odluka o tome ko će voditi posao obuke i polaganja ispita biti, najvjerovatnije, donesena nakon javnog konkursa te javne rasprave i rasprave u parlamentu.