Dva narandžasta električna vozila imaju zadatak da pređu put od 12.875 kilometara krećući se kroz gužve u Moskvi, ljetne vrućine u Sibiru i hladnoću u pustinji Gobi prije dolaska u Shangai krajem oktobra.
"Mi pokušavamo provjeriti da li naši sistemi optimalno rade u stvarnoj okolini, pod stvarnim vremenskim uvjetima, među stvarnim saobraćajem i nepažljivim ljudima koji prelaze ulicu, te u slučajevima kada drugo vozilo iznenada presječe put", rekao je vođa projekta Alberto Broggi.
Oba vozila će pratiti još dva dodatna vozila u kojim će biti tehničari u slučaju da dođe do nekog problema.
Nijedna od zemalja kroz koje prolazi ova kolona nema zakon o vozilima koja saobraćaju bez vozača, tako da je ekipa dobila specijalno odobrenje za izvođenje eksperimenta.
Kako bi sebe zaštitili od odgovornosti, na mjestu vozača je tehničar koji je zadužen za preuzimanje kontrole nad vozilom samo u slučaju opasnosti.
Analitičari tvrde da će ovu tehnologiju biti moguće koristiti u bliskoj budućnosti, ali se postavlja pitanje koliko je zapravo korisna.
Da bi se ova tehnologija počela koristiti za transport, bit će potrebno najmanje deset godina dodatnog istraživanja i usavršavanja. Broggi kaže da se ovaj period može povećati i na 20 godina.
Ovaj projekat, koji finansira Evropski savjet za istraživanje, vrijedan je oko 1,8 miliona eura, objavio je "Daily Mail".