auto
0

Audi želi dvanaestu pobjedu na Le Mansu

Piše: E. T.
Audi će na devedesetom izdanju legendarne trke 24 sata Le Mansa, koja startuje 22. juna u 15 sati, nastupiti petnaesti put. Nakon dosadašnjih jedanaest pobjeda na francuskom klasiku, ambicije njemačke ekipe se ne smanjuju. Izgleda da se u Audiju neće smiriti dok ne (pre)stignu Porsche po ukupnom broju pobjeda na Le Mansu. Naredne godine ćemo vidjeti šta će na sve to reći iz Porschea koji se vraća na Le Mans. Do tada, svi se slažu u jednom: za nekoliko dana 24 sata Le Mansa bit će poprište žestokog okršaja Audija i Toyote.

Startni broj 1 na LMP1 Audiju R18 e-tron quattro pripada posadi Marcel Fässler/André Lotterer/Benoit Tréluyer (Švicarska/Njemačka/Francuska). Ako i ovaj put uspiju doći do pobjede, tri vozača moći će se pohvaliti da su na čuvenoj stazi La Sarthe ostvarili 'hat-trick' , što je prije njih uspjela ostvariti Audijeva posada Frank Biela/Emanuele Pirro/Tom Kristensen (Njemačka/Italija/Danska) nastupima 2000., 2001. i 2002. godine.

Apsolutni rekorder po broju pobjeda na Le Mansu (8) je Danac Tom Kristensen koji zasluženo nosi nadimak 'Mister Le Mans'. Kristensen očekuje kako će na ovogodišnjem nastupu, zajedno sa Loic Duvalom (Francuska) i Allanom McNishom (Velika Britanija) opet biti u prilici da se bori za najviši podijum. Duval je inače zamijenio Italijana Rinalda Capella koji je nakon prošlogodišnje trke najavio svoje povlačenje. Da trio sa startnim brojem 2 odlično funkcioniše najbolje je pokazala pobjeda na Silverstonu, uvodnoj trci ovogodišnjeg Svjetskog šampionata izdržljivosti (World Endurance Championship).

Slično razmišlja i posada Audija sa startnim brojem 3. Iskusni Marc Gené (Španija) pobijedio je iza upravljača Peugeota na Le Mansu 2009. Oliver Jarvis (Velika Britanija) stigao je do podijuma prošle godine, a pored toga je pobijedio i na trci 12 sati Sebringa (USA). Treći vozač Lucas di Grassi (Brazil) ove je godine premijerno na Le Mansu. Iako najneiskusniji, di Grassi se uveliko može osloniti na pomoć i iskustvo svojih timskih kolega iza kojih je čak 17 pobjeda na Le Mansu.

Harizmatični šef Audi Motorsporta, Dr. Wolfgang Ullrich, zajedno sa ostatkom ekipe, dali su sve od sebe da se sa tehničke strane maksimalno pripreme za najtežu trku na svijetu. Faktički nema segmenta gdje Audijev LMP1 nije unaprijeđen. Posebno za Le Mans, Audi R18 e-tron quattro dobio je dodatno optimiziranu aerodinamiku. Velika pomoć vozačima, kad Le Mans utone u mrkli mrak, bit će izuzetno efikasna LED svjetla i veliki AMOLED display u kokpitu koji zamjenjuje klasične retrovizore. Trenutni rezultat između ljutih rivala Audija i Toyote u šampionatu je 5:3, uz činjenicu da Toyota ove godine nije uspjela završiti trku ispred Audija. U zraku ostaje pitanje koliko je ko uradio da ove godine osvoji Le Mans. Toyoti ide u prilog činjenica da su dizelski motori koji pokreću Audije od januara podvrgnuti ograničenjima kojima se njihove ukupne performanse umanjuju za oko 7 posto, a za 5 litara je smanjena i zapremina Audijevih rezervoara za gorivo.

“Le Mans će ovaj put za nas biti poseban izazov. Vjerujem da se cijeli tim uspio prilagoditi novim pravilima. Afirmativno je što smo u prethodnom periodu pokazali efikasnost i snagu. Da bi na kraju bili ispred Toyote morat ćemo vrijeme provedeno u boksu smanjiti na minimum, što je zapravo jedini način na koji možemo kompenzirati ograničenja koja su određena za dizelske motore. U svakom slučaju nadam se da će publika ove godine uživati u velikom dvoboju za konačnu pobjedu“, rekao je Dr. Wolfgang Ullrich.

“Kako sada stvari stoje, na ovogodišnjem izdanju Le Mansa nema favorita, što me iskreno raduje zbog publike. Znamo naša vremena po krugu, ali ćemo zbog novih pravila tek tokom trke saznati gdje smo zapravo u odnosu na Toyotu. Prema tome ćemo postaviti našu strategiju. U svakom slučaju očekujem žestoku borbu”, kaže Ralf Jüttner, tehnički direktor Audi Sport Team Joest.

Iz perspektiva vozača Audija

Marcel Fässler: “Uvijek se radujem nastupu na Le Mansu, jer za mene i dalje nema većeg izazova. Konkurencija je veoma jaka, ali vjerujem u naš auto i snagu naše ekipe.“ Fässler je inače prvi švicarski vozač koji je zabilježio pobjedu na Le Mansu. Zajedno sa timskim kolegama André Lottererom i Benoît Tréluyerom stigao je do pobjede na drugoj ovosezonskoj trci 6 sati Spa.

André Lotterer: “Imam odličan osjećaj. Dvije pobjede u prethodnim nastupima meni i mojim kolegama daju veliku dozu samopouzdanja. Prvi cilj je završiti trku bez problema. Sve ostalo dolazi nakon toga, jer je Le Mans mjesto na kojem je zaista sve moguće.“ Lotterer je trenutno vodeći u Svjetskom šampionatu izdržljivosti. Ostvario je dvije pobjede na Le Mansu u dosadašnja četiri nastupa.

Benoit Tréluyer: “Posebno je zadovoljstvo voziti pred domaćom publikom. Zadovoljan sam potencijalom Audija R18 e-tron quattro nakon testiranja na Le Mansu, a rezultati koje smo ostvarili na prethodne dvije trke ove sezone za nas zvuče obećavajuće.“ Tréluyer je član pobjedničke posade iz prethodna dva nastupa na Le Mansu i ovosezonski pobjednik na trkama 12 sati Sebringa (SAD) i 6 sati Spa (Belgija).

Loic Duval: “Le Mans je čudesna trka. Godinu dana sam čekao da se vratim na stazu La Sarthe. Nadam se dobrom rezultatu i jedva čekam da trka krene.“ Duval je ostvario najbrže vrijeme kruga na trci prošle godine, a bio je najbrži i tokom testiranja koja su održana prošle sedmice.

Tom Kristensen: “Ne postoji trka za koju se spremate kao što se spremate za Le Mans. Audi je uradio ogroman posao oko pripreme automobila. Testiranja koja smo obavili donijela su nam značajna saznanja. Uvjeren sam da će bitka ove godine biti veoma teška. Uz vrhunske performanse potrebna je i besprijekorna konstantnost, bez posebnih odstupanja. Nakon sedam zajedničkih godina McNish i ja vozit ćemo bez Capella, ali timski kolega Duval pokazao je da je veoma brz i motivisan. Naš međusobni odnos je sjajan.“

Kristensen je sa osam ostvarenih pobjeda na Le Mansu apsolutni rekorder. Ove sezone ostvario je pobjedu na trci 6 sati Silverstona.

Allan McNish: “Le Mans je za nas kao odlazak na Svjetsko prvenstvo u fudbalu. Naravno da želim pobjedu, ali biti na drugom ili trećem mjestu ovdje i dalje je veliko zadovoljstvo. Na Le Mansu sebi ne možete priuštiti opuštanje, što iziskuje besprijekornu psihičku spremnost koja mora biti na istom ili čak i višem nivou od fizičke spremnosti vozača.“ McNish je dvostruki pobjednik Le Mansa i trenutno drugi u poretku Svjetskog šampionata izdržljivosti.

Marc Gené: “Trke na Silverstonu i Spa pokazale su da smo se dobro spremili. Očekujem da ćemo stići do pobjede. Sedmi put ću voziti Le Mans i nikada prije nisam imao bolji osjećaj.“

Gené je iza upravljača Peugeota pobjednik Le Mansa 2009. godine. Ovaj put nastupa sa dvojicom novih vozača Audija.

Lucas di Grassi: “Nadam se da ću mnogo toga naučiti na prvom nastupu na Le Mansu. Privilegija je voziti rame uz rame sa legendama kao što su Tom Kristensen i Allan McNish. Završiti trku, učiti i biti dobar koliko je to moguće – to su moji ciljevi.“

Lucas di Grassi je jedini vozač Audija koji nikada prije nije vozio na Le Mansu. Osvojio je drugo mjesto za ekipu Audija na trci 12 sati Sebringa.

Oliver Jarvis: “Nakon trećeg mjesta koje smo na Le Mansu ostvarili prošle godine, rado bih se pomakao korak-dva naprijed. Prije svega treba stići do podijuma, jer je sve moguće na zasigurno najtežoj trci na svijetu. Vjerujem da smo veoma konkurentni i našim timskim kolegama i vozačima Toyote.“ Jarvis je sa Audijem pobijedio na 24 sata Daytone i 12 sati Sebringa.

Pobjednici 24 sata Le Mansa od 2000. godine:

  1. Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
  2. Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
  3. Biela/Kristensen/Pirro (Audi)
  4. Capello/Kristensen/Smith (Bentley)
  5. Ara/Capello/Kristensen (Audi)
  6. Kristensen/Lehto/Werner (Audi)
  7. Biela/Pirro/Werner (Audi)
  8. Biela/Pirro/Werner (Audi)
  9. Capello/Kristensen/McNish (Audi)
  10. Brabham/Gené/Wurz (Peugeot)
  11. Bernhard/Dumas/Rockenfeller (Audi)
  12. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi)
  13. Fässler/Lotterer/Tréluyer (Audi)