auto
43

Audi se priprema za Le Mans

Klix.ba
Utrka 24-sata Le Mans 14. i 15. juna je za Audijev sportski tim Joest svake godine iznova vrhunac sezone. Jer s jedne strane to je najveća trka svijeta na duge dionice sa najviše fanova i duplim WEC brojem poena. S druge strane je priprema za to intenzivnija nego kod bilo koje druge trke.

Kad mehaničari pripremaju tri Audi R18 e-tron quattro za takmičenje ili u trci apsolviraju zaustavljanja u boxovima, zainteresovani posmatrač prepoznaje prije svega jedno: rutinu. Procedure i promjene guma su uvježbani, punjenje spremnika i promjena vozača su precizno uređeni. Razlog: mehaničari su ovu koreografiju već stotinu puta prostudirali, a osim toga tokovi se godinu za godinom poboljšavaju.

U poređenju sa DTM kod zaustavljanja u boxu u Le Mansu ne mijenjaju se samo gume: u prvom koraku se trkaći automobil snabdijeva sa gorivom, tek zatim se mijenjaju točkovi- ukoliko je uopšte potrebno. Pri tom smiju raditi najviše četiri mehaničara na jednom automobilu na stazi boxova, takav je propis. Dva od njih smiju mijenjati gume. Stoga su ovdje i važniji precizni tokovi. Ovo počinje kod fizčkog fitnessa mehaničara i odvija se preko pripreme materijala do na slijepo savladanih ručnih poteza.

Tim se pravovremeno uhodava u tehniku trkaćih automobila, koji se godinama usavršavaju. Tako su šefovi mehaničara Audi sportskog tima Joest stalno prisutni, kad jednu novu generaciju trkaćih automobila zimi isprobava Audi testna ekipa, da bi napravila instrukcije za cijelu posadu. U Ingolstadtu zatim angažovani tim sklapa prvi put sam trkaće automobile prije početka sezone. „Pri tom mi vježabamo zamjenu svih dijelova i pripremamo specijalne alate. Osim toga mi dokumentujemo precizno pojedine tehničke zadatke, kaže Stefan Grimm. Npr. elementi podvozja kao takozvana četvrt-podvozja -ovjesi svakog pojedinog točka su na trkaćoj stazi raspoloživi već prethodno montirani i odgovaraju dotičnoj aktuelnoj podešenosti podvozja. Dotakne li trkaći vozač prilikom nezgode ograničenje staze i iskrivi li sebi ovjes, tim može zamijeniti cijelu ugradbenu grupu. „To traje otprilike četiri do pet minuta“, računa Joest saradnik.

Vremenski je još upečatljivija zamjena dijelova karoserije, koji se mogu oštetiti u dvoboju sa protivnikom. Zamjenu jednog zadnjeg elementa zajedno sa krilima i difuzorom kao i poklopcem motora u boxu obavljaju vješte ruke za 60 do 70 sekundi. „Što se radi mirnije, to ste brži“, analizira mehaničar.“ O mnogim koracima mi čak više ne moramo razmišljati. To ide automatski kao pranje zuba.“ Preduslov je da se prethodno provjere svi rezervni dijelovi za preciznost i da su adaptirani. Dosta je posla, koji ulazi u ovu detaljima bogatu pripremu, jer za 24 sata Le Mansa mora biti prethodno montirana dovoljna količina grupa rezervnih dijelova.

Najveći izazov slijedi na kraju. „Mi smo non stop budni tokom trke“, kaže Stefan Grimm.“ Ishrana i fitness su zato naročito važni. Mi jedva spavamo i između zaustavljanja u boxovima, jer radio veza nas drži budnim“.“ Pomoću govorne radio veze ekipa od inžinjera trke dobija na zidu boxova sve komande za angažman.