auto
0

Amerikanci razgrabili Jettu TDI

FENA
Šest stotina američkih distributera Volkswagenovih automobila suočeni su sa sušom dizelskih motora koja bi mogla potrajati čak godinu dana.

Posljednje Jette opremljene 4-cilindarskim TDI agregatima na putu su ka prodajnim salonima. Nakon smirivanja i laganog opadanja cijena goriva u jesen, štedljiva Jetta zadržala je nesmanjene simpatije američkih kupaca, pa Volkswagenovi distributeri očekuju brzo iscrpljivanje zaliha. Prema trenutnim procjenama, zadnji primjerci bit će prodani do marta.

Proizvodnja novog TDI agregata neće početi prije januara 2008., a bit će to novi 2-litreni dizelski motor s turbo punjačem i posve novim sistemom ubrizgavanja goriva pod visokim pritiskom. U salonima širom SAD-a nove modele očekuju tek krajem proljeća 2008.

Popularnost TDI-ja podigla je udio dizelskih modela u ukupnoj prodaji Jette u Americi na 30 posto. Ne treba posebno naglašavati kako dizelske Jette popularnost mogu zahvaliti štedljivom agregatu, koji uz male apetite isporučuje dovoljno snage za zadovoljenje potreba većine kupaca.

Proizvodnja novog modela ne može se požuriti, tvrdi Ingo Koertje, stručnjak zadužen za emisije ispušnih plinova Jette za 2008., jer će se prodavati u svih 50 američkih država. Stoga su pred inženjerima u 2007. brojni testovi izdržljivosti i emisija štetnih plinova, kako bi se udovoljilo strogim ekološkim standardima, posebice u Kaliforniji.

U odsustvu Jette TDI, sljedeće će godine jedini dizelski model u SAD-u biti Mercedes-Benz E320. Očekuje se kako će osnovna cijena nove Jette biti 1000 dolara viša u odnosu na aktualnu, koja košta 22.053 dolara. Razlika u cijeni opravdava se novom opremom motora koja će omogućiti ostvarivanje ekoloških normi, koje kažu kako dizelski motori moraju biti čisti poput benzinskih.