Veliki jubilej
0

10 godina Volvo crash test laboratorije

Sarajevo-x.com
Volvo crash test laboratorija u Torslandi slavi 10 godina postojanja, a gotovo 3.000 provedenih testova u ovoj high-tech ustanovi, pomoglo je Volvu da svojim kupcima ponudi automobile vrhunskih sigurnosnih karakteristika.

U mogućnosti smo replicirati većinu nesretnih scenarija, koji se dešavaju u svakodnevnom saobraćaju. Analizom istih i testiranjem novih sigurnosnih tehnologija u crash test laboratoriji, možemo poboljšati sigurnost naših vozila, kako bi postali još sigurniji u realnim uslovima korištenja“ - tvrdi Thomas Broberg, viši sigurnosni savjetnik pri Volvo Cars.

Kada je sigurnosni centar početkom 2000. godine otvorio švedski kralj Carl XVI Gustaf, bio je jedan od najnaprednijih u automobilskoj industriji, a tu je poziciju zadržao do danas, zahvaljujući konstantnom implementiranju nove opreme i novih testnih metoda. Posljednja tehnološka infuzija dolazi u vidu seta digitalnih high-speed kamera, koje snimaju čak 200.000 frejmova u sekundi.

"Nove kamere nude nam izuzetan uvid u najsitnije detalje. Pored toga, imamo bezbroj minijaturnih kamera, koje su instalirane unutar automobila, kako bi "pratile“ dešavanja unutar vozila", kaže Thomas Broberg.

Fiksne i pokretne trake

Crash test laboratorija posjeduje jednu fiksnu i jednu pokretnu testnu traku. Pokretna traka se može podesiti od 0 do 90 stepeni, što omogućava testiranje različitih scenarija nesreće od frontalnog do bočnog udara, kao i kontakta dva vozila pod različitim uglom i pri različitim brzinama kretanja. Pored toga, može se testirati mogućnost ublažavanja ili izbjegavanja kontakta. Laboratorija može bez problema obaviti preko 400 testova godišnje.

Trake se nalaze iznad šest metara duboke „jame“ prekrivene pleksiglasom, što omogućava snimanje kontakta ispod samog vozila. Tokom godina, ova je „jama“ svjedočila brojnim nevjerovatnim testovima. Naprimjer 2003. godine je za predstavnike medija upriličeno testiranje bočne zaštite Volva S40, u kojeg je pri brzini od 50 km/h bočno udario mnogo veći XC90.

"Stepen preciznosti u testu gdje dolazi do kontakta dva vozila pri brzini od 50 km/h je 2.5 centimetara. To odgovara vremenskom roku od dva hiljadita dijela sekunde. Poređenja radi, treptaj ljudskog oka traje 60 hiljaditih dijelova sekunde. To dovoljno govori o preciznosti laboratorije“, naglašava Thomas Broberg

Testovi u suprotnim pravcima

Testovi na obe trake mogu se takođe provoditi i u suprotnom pravcu. Na kraju fiksne trake nalazi se betonska barijera, koja se može koristiti za različite testove, kao što je prevrtanje ili izbjegavanje prepreke. Na kraju pokretne trake nalaze se objekti okruženja, koji služe kao integralni dio laboratorije. Ovdje se testira uticaj različitih objekata iz svakodnevnog vozačkog okruženja.

Glavna barijera teži 850 tona, a pokreće se uz pomoć vazdušnih jastuka. Pored toga, tu je i 20 drugih fiksnih ili pokretnih barijera, koje se koriste za najrazličitije repliciranje udesa. Pored redovno zaposlenih radnika, u laboratoriji „radi“ i oko 100 tihih, ali izuzetno efikasnih radnika u vidu najrazličitijih sigurnosnih lutaka raznih veličina i starosti. Te lutke su napredni mjerni instrumenti sa različitim dizajnom i konfiguracijom za različite situacije.

"Kako bi ponudili automobile sa vrhunskim nivoom sigurnosti, moramo osigurati da naši sigurnosni sistemi pogoduju različitim uzrastima, pri širokom dijapazonu brzina kretanja i najrazličitijim situacijama. Ta mogućnost da replicira incidente iz stvarnog života, čini naš sigurnosni centar specifičnim. Laboratorija također može pomoći u potvrđivanju funkcionalnosti tehnologija za izbjegavanje udesa.“ - kaže Thomas Broberg i dodaje: „Analizom istih i testiranjem novih sigurnosnih tehnologija, možemo poboljšati nivo sigurnosti u našim vozilima, kako bi postali što sigurniji u svakodnevnom saobraćaju.

Vodeća sigurnosna istraživanja

Volvo S60 je vrijedan primjer vrhunskog istraživanja u Volvu i njegovom sigurnosnom centru.

"Rizik od učešća u nesreći i nastanka povrede u našim aktuelnim automobilima je prepolovljen u odnosu na Volvo vozila iz 70-tih godina prošlog stoljeća. Kontinuirano pravimo nove korake prema našoj viziji da niko ne bi trebao umrijeti ili biti ozbiljno povrijeđen u novom Volvo vozilu do 2020. godine. Crash test laboratorija je centralni dio tog procesa“, zaključuje Thomas Broberg